Syurga Quotes

We've searched our database for all the quotes and captions related to Syurga. Here they are! All 36 of them:

โ€œ
Wahai, wanita-wanita yang hingga usia tiga puluh, empat puluh, atau lebih dari itu, tapi belum juga menikah (mungkin kerana kekurangan fizikal, tidak ada kesempatan, atau tidak pernah 'terpilih' di dunia yang amat keterlaluan mencintai harta dan penampilan wajah.) Yakinlah, wanita-wanita solehah yang sendiri, namun tetap mengisi hidupnya dengan indah, bersedekah dan berkongsi, berbuat baik dan bersyukur. Kelak di hari akhir sungguh akan menjadi bidadari-bidadari syurga. Dan khabar baik itu pastilah benar, bidadari syurga parasnya cantik luar biasa.
โ€
โ€
Tere Liye (Bidadari Bidadari Surga)
โ€œ
kawal rasa cinta itu. kalau betul cinta, cinta biar ke syurga. maka apa persediaan kau untuk bawa keluarga kau ke syurga? adakah dinamakan cinta kalau kita sekadar melemparkan pasangan kita ke neraka? : muka surat 148
โ€
โ€
Hilal Asyraf (Sinergi)
โ€œ
Kalau benar cinta, kita takkan campak orang yang kita cinta ke neraka. kalau benar cinta, pasti ingin ke syurga bersama.
โ€
โ€
Hilal Asyraf (Sebelum Aku Bernikah)
โ€œ
Andai kau tak mampu untuk memimpin ke jalan syurga, janganlah diseret aku ke lorong neraka. #Surat untuk dia. DU
โ€
โ€
Dyh Usen
โ€œ
percayalah dik, Allah akan mempersatukan hati dua insan yg mencintai dalam diam dan kesabaran diatas bahtera syurgawi
โ€
โ€
firman nofeki
โ€œ
Tak mengapa penat asalkan dlm kebaikan. Bukankah syurga itu mahal harganya?
โ€
โ€
Muharikah (Lagenda Budak Usrah)
โ€œ
Jalan ke syurga tidak memungkinkan hidup kita mudah. Banyak halangan, banyak cubaan dan banyak rintangan. Jadi apabila hidup kita sudah didatangi banyak cubaan, halangan dan rintangan, bersyukurlah kerana tuhan sudah memudahkan jalan kita ke syurga
โ€
โ€
Bahruddin Bekri (Lelaki Berkasut Merah)
โ€œ
Perempuan tunjangmu dari syurga nafasmu dari neraka.
โ€
โ€
Mohamad Saleeh Rahamad (Puisi Orang Bertujuh)
โ€œ
tarbiyah; mengubah lumpur jadi jernih kolam mengubah kerikil jadi halus pasir mengubah hitam jadi bersih putih mengubah hutan jadi cantik taman mengubah hamba dunia jadi hamba Allah
โ€
โ€
Muzaf Ahmad (Jaulah Sampai Syurga)
โ€œ
Aku amat mencintai falsafah solat Hatim. Bahawa dia berdiri dengan kewaspadaan dengan membayangkan Allah di hadapannya. Betapa syurga yang nyaman di kanan dan lidah gergasi api menyala di kiri. Begitu juga malaikat memerhati dari arah belakang. Ketika itulah dia sebenarnya meletakkan nasib imannya di atas siratul mustaqim kerana mungkin ini adalah solat terakhirnya.
โ€
โ€
Mawar Safei (Kumpulan Cerpen Narasi Gua dan Raqim)
โ€œ
Sesungguhnya suatu kesilapan walaupun besar sekalipun, ia tidak akan menutup pintu harapan dan rahmat.
โ€
โ€
Najib Kailani (Syurga Bayangan)
โ€œ
seharusnya cinta itu membawa manusia kepaa cinta yang lebih besar, iaitu cinta Tuhan. disinilah terletaknya falsafah cinta. ia mesti berakhir dengan redha dan kasih sayang Allah. ia mesti dinoktahi dengan Syurga. jika rasa cinta itu hanya mendorong kepada maksiat, itu bukan cinta. itu hanya dusta.
โ€
โ€
Iqbal Syarie (Dia yang Kunikahi)
โ€œ
hadis nabi: malu adalah cabang iman dan iman di dalam syurga. kurang sopan itu adalah sebahagian daripada kekerasa hati, kekerasan hati adalah di dalam api neraka
โ€
โ€
Anwar Nursi
โ€œ
Sekali kita bersahabat, Syurga adalah muaranya.
โ€
โ€
Iftirasy (Reya, Semanis Macaron)
โ€œ
Jangan berasa malu apabila kita tidak tahu tentang sesuatu. Membaca, mengkaji dan rajinlah bertanya. Sungguh kita tidak akan pernah rugi. Allah mengurniakan kehendak pada diri kita untuk menimba ilmu. Maknanya, Peluang sentiasa terbuka untuk kita menerokanya," Fidae'i Al Humaidi
โ€
โ€
Thoyba Mursyidah (Kuntum Cinta Di Taman Syurga)
โ€œ
Tiga perkara daripada gudang-gudang syurga. Tiga perkara itu adalah menyembunyikan perasaan duka pada saat musibah, menyembunyikan penyakit pada saat ditimpa sakit dan menyembunyikan sedekah saat bersedekah.
โ€
โ€
Bahruddin Bekri (Lelaki Berkasut Merah)
โ€œ
Tugas saya sekarang,siapkan diri menjadi gadis high class di mata Allah. Saya tidak berdaya menjadi high class dek banyaknya kelemahn diri. Sekurang-kurangnya ada usaha keras ke arahnya. Barulah padan Dia berikan suami high class. Sekiranya tiada di dunia insya-Allah ada di syurga
โ€
โ€
Qani'ah Syumaila
โ€œ
Mengapa dicari titik perbezaan sedangkan titik persamaanlah yang mencantum kebijaksaan dari kerikil yang memecahbelahkan.
โ€
โ€
Muzaf Ahmad
โ€œ
Permulaannya adalah sikap mudah memandang hina orang lain. Kemudian terbentuklah satu lagi sikap keji iaitu takbur.
โ€
โ€
Muhammad Luqman Makhtar (Itu Juga Jalan Kita Ke Syurga)
โ€œ
Mengapa terlalu jauh aku hincut berlari sedangkan rumah-Mu ini tak berdinding atau berpintu lagikan sejengkal di depan mataku.
โ€
โ€
Muzaf Ahmad (Jaulah Sampai Syurga)
โ€œ
walau jauh telah aku tersasar dan sisa-sisa rohani terkapar sejadah keampunan, sahabatku โ€“ tetap Dia hamparkan untuk dahiku dan dahimu.
โ€
โ€
Muzaf Ahmad (Jaulah Sampai Syurga)
โ€œ
seringku menuju-Mu hanya pada saat aku tak dilenakan kesenangan, benarlah, dunia ini penjara. tapi jendela ini, walau sekali tidak pernah Kau-kunci untuk diriku yang selalu terkunci.
โ€
โ€
Muzaf Ahmad (Jaulah Sampai Syurga)
โ€œ
aku ingin mengenali-Mu Rabb, dari dasar terdalam aku ingin menjadi hamba-Mu yang pulang ke kamar muhasabah. aku ingin tembus dari pintu keampunan-Mu dari pintu rahmat-Mu dari pintu reda-Mu. selimutkan aku biar lena aku dengan kalimah-Mu.
โ€
โ€
Muzaf Ahmad (Jaulah Sampai Syurga)
โ€œ
Dalam kehidupan beragama, jangan sampai kamu berakhir seperti Calo Bus Akap, teriak-teriak ngajak orang lain masuk Syurga (ngajak shalat) tapi kamunya sendiri ngga ikut masuk Syurga. apek ngga tuh.
โ€
โ€
Leo Ausdauer Wirabuana
โ€œ
ไธ€็ท’ใซๅ…ซ็Ž‹ๅญใซใ„ใŸๆ—ฅใ€…ใ€ๅ‹ใ‚ˆ ็ช“ใฎๅค–ใฎ้›ชใŒๅพใ€…ใซใฒใฉใใชใ‚‹ ใ“ใ“ใง่ถณๆญขใ‚ใ•ใ‚ŒใŸใจใ—ใฆใ‚‚ ็งใŸใกใฏ้œ‡ใˆใชใŒใ‚‰ๆŠตๆŠ—ใ™ใ‚‹ ็Œ›ๅจใ‚’ๆŒฏใ‚‹ใ†ไธๅฎ‰ใฎๅตใ‚’ๆฐ—ใซใ—ใชใ„ใง ๅ‹ๆƒ…ใฎ็†ฑใ•ใŒๅ…จใฆใ‚’ใŠใ•ใ‚ใฆใใ‚Œใ‚‹ใ‹ใ‚‰.
โ€
โ€
Muzaf Ahmad (Jaulah Sampai Syurga)
โ€œ
Alang-alang jadi manusia, biar sampai masuk syurga. Alang-alang masuk syurga, biar masuk syurga yang paling tinggi.
โ€
โ€
Sahabat Saya
โ€œ
Andai tak mampu tunjukkan jalan ke syurga, jangan pula diheret ke lorong neraka. #Surat Untuk Dia
โ€
โ€
Dyh Usen
โ€œ
Memali adalah kembang yang tidak mati-mati persis bunga taman syurga yang harum semesta tak pernah doa kami lupa; moga dagang mereka dagang terpilih di depan Rabbi.
โ€
โ€
Ridzuan Harun
โ€œ
Kesombongan tidak membawa anda ke mana-mana selain menutup pintu jalan ke syurga. Kau dan aku jelas tampak sama rata apabila dipandang dengan akal.
โ€
โ€
A.D. Rahman Ahmad
โ€œ
mengapakah ibadah yang dilakukan seringkali bersifat egosentrik dan pentingkan diri sendiri? Sedarkah kita wahai Mahasiswa? Kita mahu ke syurga tetapi seorang diri. Hairan. Bukankah sepatutnya kesolehan ritual melahirkan kesolehan sosial?
โ€
โ€
Amir 'Izzuddin Muhammad
โ€œ
Menantikan angin yang dihembus dari Syurga. Agar sinar yang selama ini terselindung di sebalik kepulan awan, akan memancar.
โ€
โ€
A.D. Rahman Ahmad
โ€œ
Di matamu ada asmara yang sudah lama tertulis di dinding syurga
โ€
โ€
A.D. Rahman Ahmad
โ€œ
Kau hadir ketika malam hampir memeluk senja Bersama bingkisan yang sudah seringkali aku dengar Tetapi nafasmu berbeza Lagu yang kau dendangkan semerdu pernah kudengar dahulu Suara rintik hujan mencumbui malam tanpa jemu Membisik pertama kali di telinga iramanya mengalir Seperti air sungai di syurga permai dan damai.
โ€
โ€
A.D. Rahman Ahmad
โ€œ
Wahai pemuda, Sakura. Musim bunga. Pelajaran indah daripada Tuhan buat kita. Yang cantik di mata, akan habis gugur semua. Akhirnya. Begitu kehidupan dunia yang membuatkan kita terpesona dan tergoda dengan keenakan dan keseronokannya. Hingga terlupa, di akhirat nanti syurga adalah keindahan yang kekal selamanya..
โ€
โ€
Muzaf Ahmad
โ€œ
Cikgu tak mampu beri kamu hadiah yang mahal. Tapi cikgu mampu beri kamu doa yang membantumu masuk syurga.
โ€
โ€
Ruhana Zaki
โ€œ
Apa makna Syurga kalau keluarga tiada
โ€
โ€
ustaz wadi anuar