Kashmir Tour Quotes

We've searched our database for all the quotes and captions related to Kashmir Tour. Here they are! All 4 of them:

There was no tour guide on hand to tell her that in Kashmir nightmares were promiscuous. They were unfaithful to their owners, they cartwheeled wantonly into other people’s dreams, they acknowledged no precincts, they were the greatest ambush artists of all. No fortification, no fence-building could keep them in check. In Kashmir the only thing to do with nightmares was to embrace them like old friends and manage them like old enemies.
Arundhati Roy (The Ministry of Utmost Happiness)
Within a year or two of Partition – despite all the massacres that had attended it – Hindu–Muslim relations appeared, almost miraculously, to have returned to normal in India. This was highlighted by Pakistan’s maiden Test tour of India, in 1952. It was by far the most prominent interaction between the two countries since their bloody separation. It was also less than five years since their inaugural war, over the former princely state of Kashmir, which was divided in the process. Yet the visiting Pakistanis were feted by India’s government in Delhi (where they also visited the shrine in Nizamuddin) and by rapturous crowds.
James Astill (The Great Tamasha: Cricket, Corruption and the Turbulent Rise of Modern India (Wisden Sports Writing))
There was no tour guide on hand to tell her that in Kashmir nightmares were promiscuous. That they were unfaithful to their owners, they cartwheeled wantonly into other people’s dreams, they acknowledged no precincts, they were the greatest ambush artists of all. No fortification, no fence-building could keep them in check. In Kashmir the only thing to do with nightmares was to embrace them like old friends and manage them like old enemies.
Arundhati Roy (The Ministry of Utmost Happiness)
Offerte viaggi India Agosto Il mese di Agosto non è da sottovalutare per un viaggio in India. Infatti per chi fosse interessato alla regione del Rajasthan è il periodo giusto, perchè si tratta di clima secco. Si trovano molte offerte per questo mese e noi possiamo darvi tutto ciò di cui avrete bisogno: prenota con noi il tuo viaggio in India..Ruby Holidays agenzia leader da moltissimi anni nel mercato italiano per i vostri servizi in India. India un paese che incanta per bellezza e diversità, delizia con i fasti colorati, arricchisce con la cultura, sbalordisce con la modernità abbraccia con il calore e avvolge con la ospitalità. Pensate all'India come a un mondo a parte, diverso e che da solo può offrire tutto: un mondo antico che conserva millenni di storia, di arte e di cultura; un mondo cosi permeato di religiosità che fa dei suoi Dei e delle cerimonie religiose una presenza costante nella propria vita. Molti turisti preferiscono andare Rajasthan, India Del Nord, Kashmir e Ladakh, Trekking Ladakh perché clima e’ secco.Un mondo dove passato e presente convivono, le industrie con i festival, le fiere con i satelliti lanciati nello spazio. Per quanto abbiate letto e sentito raccontare, l'esperienza di un viaggio in India non si può trasmettere appieno: è da vivere direttamente, assaporarla con tutti i sensi: sentire nelle strade la fragranza del legno di sandalo, dei gelsomini che il venditore offre con grazia, vedere i picchi dell'Himalaya, la pianura, i deserti e le foreste tropicali.Differenti razze, culture, linguaggi, ambiente, disegnano in India scenari sempre diversi. Nel deserto del Rajasthan si vedono processioni di cammelli con pesanti carichi; nelle riserve si possono vedere tigri, leopardi, elefanti, uccelli di tutti i colori; lungo le strade si incontrano lente, indolenti vacche sacre. In India si gusta un autentico té inglese nei grandi alberghi, si è catturati dalla grazia delle danzatrici, ci si unisce alla folla gioiosa che celebra i suoi festival... gli splendori dell'India non hanno fine.
rubyholidays